fredag 15 april 2016

Veckans bästa

I veckan har jag ätit frukost på Kale'i två gånger och varit lika nöjd båda gångerna. En frukost som består av smoothie bowl, ångad äggröra och avokadotoast kan ju inte få något annat än fem pingviner av fem möjliga i min bok. Att se solens strålar skapa mönster på väggarna är ju ett extra plus och veckans väder har ju varit hur härligt som helst. När jag skriver de orden låtsas jag inte alls om regnet utanför fönstret.



Igår hade vi bokklubbsträff. "De förklädda flickorna i Kabul" diskuterades och var fullständigt eniga om att det är en bok som alla borde läsa. Jag har varit väldigt upprörd när jag läst den och många gånger har en våg av tacksamhet över att vara kvinna i ett land som Sverige sköljt över mig. Vi åt en himla god sallad med ris, gurkmeja, apelsin, fetaost, rostade nötter och massa annat gott. Det är en annan trevlig sak med vår bokklubb, all ny matinspiration man får. Himla trevligt alltså! 



Nästa bokklubbsbok är Elena Ferrantes  "Min fantastiska vännina". Det roliga var att jag stod och höll den i handen i går och var väldigt sugen på att köpa den så den ska jag sätta igång och läsa redan i helgen tänkte jag. I bakgrunden så syns också vår inflyttningspresent som vi fick av ett stort gäng vänner och som äntligen kommit. Mer om det en annan dag för nu ska jag stänga igen datorn och njuta av att det är Fredag och att vårt hem är härligt nystädat. 


6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst är de! Himla mysigt ställe om ni har vägarna förbi Göteborg!

      Radera
  2. Åh, kan man inte få en lite mer utförlig specifikation på vad som ingick i salladen...? Jag är också med i en bokcirkel och behöver lite nya middagstips :) Och boktips för den delen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sandra!

      Ber om ursäkt för sent svar. Har du ngn mail så kan jag maila receptet. Har det nämligen på en bild. ;)

      Gällande boktips så skrev jag precis ett helt gäng i en kommentar här: http://byemmak.blogspot.se/2016/04/att-motas-ut-av-bocker.html

      Fyren mellan haven var ju en bok där det fanns mycket att diskutera och så var det även med den vi läste senast, De förklädda flickorna i Kabul.

      Radera
    2. Tack snälla du för tips! Min mailadress är sandraolsson1@gmail.com :)

      Radera
  3. Åh, kan man inte få en lite mer utförlig specifikation på vad som ingick i salladen...? Jag är också med i en bokcirkel och behöver lite nya middagstips :) Och boktips för den delen :)

    SvaraRadera