måndag 18 april 2016

Enligt instagram

Rensade min telefon på bilder och hittade ett gäng från den senaste veckan. Vissa har ni kanske sett på instagram men de flesta har ni inte sett. Ibland tar jag mängder av bilder på ett objekt och även om jag kanske vill välja ut ett flertal att lägga på instagram så gör jag såklart inte det. 

Vi hade bokklubbsträff i Torsdag och var hemma hos en nära vän och hennes sambo i deras urfina vindsvåning i två etage. Att det är öppet mellan våningarna gör ju fotovinklarna betydligt fler faktiskt vilket är kul. En väldigt fin lägenhet med utsikt över Göteborgs takåsar och som är fylld av härliga möbler och personliga detaljer. En annan vinkel hittar ni här. 


En ny kruka har flyttat hem till oss och en ny kruka förtjänar ju en ny växt så jag hakade på trenden och köpte en Doktor Westerlund. Tanten i min växter sig allt starkare och så fort vårt trädäck på landet är klart så ska jag köpa flera sorters pelargoner och plantera. Vi har ju en handelsträdgård nära vårt lantställe som till och med har ett pelargonmuseum. Många tantpoäng men jag gillar det. 


I fredags firade vi goda vänners födelsedagar i förväg med middag på Enoteca Maglia i Majorna. Mysigt ställe, väldigt bra mat och servicen var tyvärr sådär vilket drar ner helhetsbetyget. Däremot tog vi en fördrink på Tapasbaren och där fick vi en service som var i toppklass. Hur som helst är det roligt att testa nya ställen och just Enoteca har jag velat testa i flera år men det har inte riktigt blivit av. 


I lördags började jag och Henrik dagen med frukost på Kale'i och det blev också min tredje frukost där under förra veckan. Dock insåg jag snabbt att det inte riktigt var stället för min make. Vi har inte riktigt samma frukostpreferenser nämligen. Men jag åt avokadotoast, delade en ångad äggröra med Henrik och drack kaffe utan mjölk så att jag var nöjd. 


Tidigt igår så körde vi ut till landet. På agendan stod att flytta våra rosenbuskar för att idag börjar de bygga vårt trädäck. Jag passade även på att plantera lite daggkåpa och rensa ogräs. Efter att ha flyttat jättemånga buskar så avrundade jag dagen med att ta en kvällspromenad med säker stil i hörlurarna. En fin avslutning på dagen och helgen. 


4 kommentarer:

  1. Fina bilder!!!
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. var är den fina krukan ifran?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den i glas? Svenskt tenn. Heter Hortus.

      Radera