tisdag 5 april 2016

En tisdag i April

Idag testade jag och min kollega ett nytt lunchställe, Jos. Jag åt en supergod sallad med en väldigt god hummus med morötter i. Så trevligt att det öppnar fler, hälsosamma lunchställen med fokus på goda och matiga sallader. Har en känsla av att det kommer att bli ett riktigt favoritställe för oss och jag ser fram emot att hämta sallad att avnjuta i solen men i väntan på vårvädret så går det fint att sitta inomhus också. 


På vägen därifrån gick vi in om Rum21 och tittade på färgglad keramik och lampor. Att jag tittar på lampor är ett konstant tillstånd. Borde vi inte ha tillräckligt med lampor kan man fråga sig. Lampor kan man aldrig ha för många av är mitt ständiga svar. Jag tittade även på fina detaljer att ha i vårt nya skåp som kom på plats igår. 


Nu sitter jag vid köksbordet och funderar på att ta tag i middagen. Varvar jobb med att surfa restaurangtips i Rom och beundra vallmon som jag köpte med mig från Köpenhamn i helgen. Jag sitter också och fantiserar om att trädet utanför fönstret som fått knoppar är ett alldeles ljuvligt körsbärsträd och Henrik tycker att jag har lite väl höga förväntningar på vår tomt. Jag har dock hittat några syrenbuskar på baksidan men det är också det enda som jag lyckats identifiera. Jag håller tummarna för pioner, magnolia och massa blommor som är fina att plocka in. Om jag får önska vill säga. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar