måndag 4 april 2016

Måndagens trio

För mig som onekligen lever och andas bostäder så blir jag orimligt exalterad när jag ser att en ny mäklarbyrå är född. Eller jag blir kanske inte alltid så upprymd över det men just i det här fallet så blir jag det. En närproducerad mäklarfirma som enbart jobbar med leverantörer i Göteborg och deras första objekt som ligger ute till försäljning nu är stylat av Joanna Bagge vilket är lovande inför framtiden. Välkommen till stan Kvarteret Mäkleri. Ser fram emot att se mer av er! 


Min oförmåga att fatta beslut när det kommer till våra projekt hemma kommer snart att sättas på helt nya prov. Det är nämligen snart dags att bygga trädäck på landet och det är ju en himla massa saker att tänka på. Vilka funktioner vi vill ha är vi på det klara med men det är ju bara en bråkdel av alla beslut. Vilken form? Hur ska trappstegen se ut? Åt vilket håll ska plankorna ligga och vad ska platsbyggas? Som vanligt har vi satt en deadline då tanken är att vi ska ha ett midsommarfirande där. 



Även om vi var helt slut när vi kom hem igår så har helgen varit väldigt energigivande med både tid för vänner som vi inte träffar så ofta och rejält med tid för bara mig och Henrik. I fredags hade vi en förträffligt trevlig kväll med vänner i ett av de finaste hemmen jag vet. Nämligen Malin och hennes familjs otroligt vackra hus. En inspirerande afton som varit inplanerad i flera månader. Vi inledde med fördrink i ZlatansvitenMalmö Live där vi hade en imponerande utsikt över min gamla hemstad. 


Bilder: Kvarteret Mäkleri, Bo bedre och By Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar