tisdag 26 april 2016

Tavelbryderi

Jag är egentligen på väg för att gå och lägga mig men har ju bloggat nästan varje dag under hela året så pliktkänslan och viljan att vara duktig vann över tröttheten. Det brukar ofta bli så i mitt fall. En lång dag med sextio mil i bilen varav minst hälften i ösregn avrundade jag med kvällsjobb i soffan och ett litet avbrott för att fundera över en ny konstellation av tavlor som eventuellt ska få komma upp på en vägg i hallen. Deadline är innan jag åker till Rom på fredag och jag är inte övertygad om kombinationen än så jag får se om den växter på mig eller om jag ska byta ut eller lägga till något. Jag tar gärna emot feedback och tankar då jag just nu knappt litar på mitt eget omdöme. 


4 kommentarer:

  1. Det såg ju jättefint ut, gillar hur det blåa framträder extra starkt tillsammans. Ska bli kul att se uppe på väggen :) Jag är lika tavelrädd som du, så nu när jag ser dig och dina tavelväggar då finns det hopp för mig med! ;-)
    Keep up the good work, bloggen blir bara bättre och bättre och jag är imponerad av din ork och hur ambitiös du är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna!

      Tack för dina fina ord och den positiva responsen över bloggens utveckling som jag får gör det så roligt att fortsätta. Även de dagarna som igår där jag egentligen inte orkade.

      Om jag kan bota min spikrädsla så kan alla göra det, jag lovar!

      Återkommer med bildbevis!

      Radera
  2. Jag tycker också det ser jättefint ut, vackert att kombinera olika stilar av målningar när färgerna går ihop, bra jobbat!
    Jag blir också inspirerad av ditt bloggande, får många bra tips och idéer, Tack!
    kram Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Monica!

      Tack för dina ord! Den feedbacken jag får gör det mycket roligare att fortsätta.

      Så roligt att du hittar mycket tips här. Gällande tavlorna ska jag faktiskt inte ta åt mig äran för våra kombinationer, alla gamla tavlor kommer från min mans föräldrarhem och så försöker vi kombinera ihop dem med moderna tavlor för att få en personlig känsla.

      Radera