onsdag 13 april 2016

Bokläsning och ett middagstips

 Idag är inte dagen som går till världshistorien för att den var så förträffligt bra direkt. Kanske tvärtom faktiskt. Min tanke var att dagens inlägg skulle vara April månads önskelista men min inspiration är nere på botten och jag har alldeles för många sidor kvar i vår bokklubbsbok och i morgon ska den vara klar. Det är alltså kvällens plan att ligga precis här och läsa bok, äta jordgubbar och kanske ägna en liten stund åt att fundera över vad vi ska ha i våra fönster som vetter åt baksidan och som är allt annat än djupa. Någon form av tanke behöver jag i alla fall utveckla för att ni ser det rätt tråkigt ut. 


Efter en promenad för att jaga bort dagens dåligheter så gjorde jag middag med inspiration från Downtown delis wrap som vi äter till lunch då och då. Jag slängde ihop en humus, la bladspenat och gurka på ett liba bröd,  stekte lite Halloumi och en korv som är gjord på häften kött och hälften mungbönor som var riktigt god. För hettans skull så toppade jag med lite Srirachasås som är en sak som alltid finns i vår kyl. 


1 kommentar:

  1. Jag som också älskar att läsa tycker det är väldigt trevligt när du delar ut boktips. Jag var på Akademibokhandeln i Lerum där jag bor igår och lyssnade till Carin Hjulström och Viveka Lärn. Det blev mycket skratt och mängder av tips på olika böcker. Ett tips till dig är att läsa "Fjäril i koppel" om du inte läst den. Jag kunde inte sluta läsa igår kväll, den är verkligen jättebra!
    Kram Monica

    SvaraRadera