torsdag 28 april 2016

I en annan del av hallen


Idag åt jag lunch med Sanna som driver matkrabat och vi pratade om allt möjligt. Bland annat pratade vi om att min spirande blogginspiration bland annat grundar sig i allt nytt innehåll som flytten öppnat upp för. Mängder bilder och vinklar är ju nästan oändliga och det är egentligen bara min fantasi och objektiv som sätter gränserna. Sen är det ju också så att den positiva feedback jag får gör underverk för min inspiration.

Igår passade jag på att byta ut våra tavlor i hallen utanför vårt sovrum, dressingroom och TV-rum. Henrik hade i alla hast satt upp två oljemålningar där som jag inte var så förtjust i då de var väldigt gula och ni som känner mig vet ju om att jag verkligen ogillar gult. Vi var helt eniga om att de inte riktigt passade in där de hängde så att igår ersatte jag dem med en annan oljemålning som fick sällskap av två mindre alster som vi köpte i Köpenhamn. Nu hänger det mer ihop och jag känner mig genast mer harmonisk. Att mixa gammalt och nytt och främst när det kommer till tavlor börjar bli vårt signum, precis som färgen blått. 


1 kommentar:

  1. Du har sån himla bra och säker smak, känns som allt du gör blir så fint!
    Jag vill också ha nya och fler tavlor, så mycket det gör för ett rum.
    Nu har jag varit på biblioteket och lånat bland annat "Stål" som du tipsade om. Har även blivit lite smått besatt av Paulo Coelho och plöjt både "Zahiren" och "Veronica bestämmer sig för att dö". Båda var superbra och som vanligt väcker han alltid många tankar om livet m.m.
    Önskar dig en härlig helg!
    Kram Monica

    SvaraRadera