söndag 10 april 2016

En god morgon


Maken har åkt iväg till golfbanan och jag har ruckat på min morgonrutiner. Istället för att börja dagen med en lång promenad så började jag dagen med en stor frukost innan Henrik åkte. Så nu ska jag alldeles snart byta om från pyjamas till träningskläder och bege mig ut i det fina vårvädret och ta en lång promenad med någon bra podcast i hörlurarna.

Dagens rejäla frukost bestod av bananpannkakor med bär, hackade nötter och kardemummakräm. Till det gjorde vi bakad blodgrape vilket har blivit en riktig favorit för mig. Jag delar en grape i två delar, skär runt innehållet så att det ska bli lättare att äta sen. Ringlar lite honung över och sätter in i ugnen på 250 grader i ca 8 minuter. Toppar med nötter och idag även med en klick av samma kardemummakräm som pannkakorna fick sällskap av. Supergott och ett enkelt tips!



3 kommentarer:

  1. Åå, vad gott det ser ut! Måste testas till nästa helgfrukost :) Vad har du i kardemummakrämen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut att du ska testa. Jag mortlar kardemumma kärnor och blandar med turkisk yoghurt. Vill du ha det lite sötare så kan du ha i lite honung,det brukar gör göra när jag gör till ngn annan än mig själv. ;)

      Radera
    2. Det tycker jag absolut att du ska testa. Jag mortlar kardemumma kärnor och blandar med turkisk yoghurt. Vill du ha det lite sötare så kan du ha i lite honung,det brukar gör göra när jag gör till ngn annan än mig själv. ;)

      Radera