måndag 25 april 2016

Måndagens trio

På fredag åker jag och en kompis till Rom för att möta upp våra män. God mat, fotografera fina hus och förhoppningsvis få en rejäl dos vårkänsla står på agendan. Några marknader ska besökas och jag vill gärna till Villa Borghese som jag aldrig varit i. Ser framför mig en härlig picnic i solen med godsaker som vi köpt på en matmarknad i´närheten. En sak jag är helt säker på att jag ska äta är i alla fall kronärtskocka


På Ikea livet hemma så hittade jag dessa pallar som Pella gett en rejäl makeover och som jag absolut ska kopiera till landet. Jag kommer dock att välja ett mörkbrunt skinn istället men detta verkar vara ett pyssel som till och med jag kan hantera och extra sittplatser på landet behövs alltid. Om inte förr så när vi ska inviga trädäcket till midsommar med ett stort gäng vänner. 


Utanför våra fönster i köket så visar vädret alla sina trix. Sedan jag kom in från min promenad så jag jag sett både strålande sol, kolsvarta moln, snöblandat regn och hagel. Är det April så är det. 
Jag ägnar kvällen åt att förbereda jobb inför morgondagen men om jag ska vara helt ärlig så tänker jag mest dagens möte med denna lilla krabat som ska flytta hem till oss. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar