fredag 12 februari 2016

Norrgavel s/s16


Jag har helt medvetet valt bort att rapportera om nyheter som visats på mässorna. Dels är det så många andra som gör det och gör det så mycket bättre än vad jag som inte ens hann vara där gör. Sen tycker jag att det är mycket roligare att kunna bjuda på eget bildmaterial och jag när jag har funderat över bloggens framtid landat i att det är där jag vill ha min kärna. Men mer om det senare. 

Undantag kommer alltid att finnas och idag är det Norrgavel som är mitt undantag. Deras bilder för våren bjuder en en härlig färgskala, ton-i-ton, ljusa träslag och detaljer i läder. Känns väldigt 2016 men om man bortser från att det är mer färg är vad man brukar se hos Norrgavel så är det också väldigt mycket Norrgavel vilket år som helst. Pallen och deras kuddfodral i linne står på min önskelista. 

De lanserar bland annat stolen Easy Chair som är formgiven av Nirvan Richter. Stolen har ett trästativ och en sadelgjord av lin som bär en dyna av hästsvanstagel och ryggkudde av sjöfågelfjädrar. Båda har fodral av naturgarvat tärnsjöläder. Tänk att materialen som en stol är tillverkad av kan låta så vackert.



Pressbilder Norrgavel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar