tisdag 23 februari 2016

En bok om palmer


Jag fortsätter på gårdagens boktema men denna gång är det inte böcker som jag läser utan snarare tittar på. För jag erkänner, många av de fina böcker jag har hemma har jag inte ens öppnat och har jag öppnat dem så har jag föga entusiastiskt bläddrat i dem. Jag köper gärna böcker på resor och i Paris har jag köpt väldigt många men mina kunskaper i det franska språket är obefintliga. Samma sak är det med denna fina bok om palmer för mitt intresse för palmer är inte särskilt stort förutom att jag tycker att de är vackra. Jag tycker dock att böcker är en väldigt trevlig inredningsaccessoar. Inom kort kommer vi att ha en bokhylla i vårt vardagsrum och då har jag lovat min make att den inte bara ska innehålla fina böcker i ordnade högar utan den ska också fyllas med böcker som vi läser och älskar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar