onsdag 2 mars 2011

Varför jag aldrig skulle klara LCHF

Jag är inte mycket för ris, potatis och pasta. Bröd hade jag kunnat vara utan och den typen av kolhydrater har jag inget större problem att utesluta ut min kost. Däremot älskar jag morötter och jag tror inte att man får äta det i LCHF. Äter även frukt i mängder. Ännu en anledning att jag inte riktigt klarar det.

Kvällens middag består av en gryta på lövbiff, dijonsenap och lök. Till det grönsaker och mest för dekoration lite fikonbalsamico.

5 kommentarer:

  1. Ingen större fara, http://www.gastronomihelsingborg.se/gh/node/574

    SvaraRadera
  2. Gud vad gott! Synd vi ej bor närmre för då hade jag bjudit in mig till dig varje kväll ;) strunt i tråkiga dieter det är ändå input och output som gäller, dessutom är livet för kort för att ej unna sig god mat!

    SvaraRadera
  3. Jane: Håller med. Skittråkigt att behöva välja bort saker. Du hade varit så välkommen!;)

    Kattis: Ska kolla den där länken, thanks!

    SvaraRadera
  4. Okej, en gång för alla - vad ÄR LCHF? Jag fattar inte skillnaden mellan alla dessa dieter. Vad skiljer LCHF från GI (och vad skiljer GI från Atkins)?

    SvaraRadera
  5. Kattis: Lämnar snällt över till dig att förklara detta. Mitt svar är att det är en himla massa fett och protein men absolut inga kolhydrater.

    SvaraRadera