tisdag 22 mars 2011

Fötterna på bordet med en bra bok

När jag kommer hem efter en lång dag så tycker jag om att tända ett gäng doftljus, lägga fötterna på bordet och läsa en bra bok.

OBS! Denna bild är arrangerad. Med tanke på det tempo jag håller på dagarna så finns det inte en möjlighet att jag skulle kunna gå i skor som dessa. Detta är riktiga sitt-skor så de passar ju faktiskt helt ypperligt bra på mitt soffbord. 

Igelkottens elegans läste jag ut igår. Har ni inte läst den, gör det! En oerhört fin bok om kärlek och vänskap över klassgränserna fylld av visa och tänkvärda ord. Ikväll påbörjar jag Emily Brontë´s klassiska kärleksroman Svindlande höjder. En bok som jag borde läst för längesedan men som nu ska påbörjas. Vad läser du helst?

1 kommentar:

  1. Jag har läst igelkottens elegans, den vann i längden tyckte jag. Jag fick den av Magnus i en spontan "tisdagspresent" sånt gillar jag. Nu läser jag "alla lyckliga familjer ser likadana ut" men tycker inte jag har kommit in i den riktigt ännu...

    SvaraRadera