måndag 14 mars 2011

Nystart

Har idag skakat hand på en kickstart till mitt nya liv. I morgon är det dags för mig att återuppta mina morgonpromenader och träning. Från och med i morgon är det ordentligt kost där inga mål ska skippas och det ska vara riktigt bra mat. Det är absolut välbehövligt och jag är väldigt peppad. Så peppad att jag snabbt bytte om till promenadkläder när jag kom innanför dörren och gav mig ut på en timmes promenad. Rätt skönt trots ett ihärdigt duggregn.

En sak i min nya kost har jag förhandlat bort och det är kessela med fun light till frukost. Köper inte riktigt konceptet att man ska äta nyttigt men det är helt ok med massa aspartam. Min frukost kommer istället att bestå av antingen 2 ägg, avokado och skinka eller havregrynsgröt. Fast det där med gröten har jag inte fått godkänt av min kostexpert. Måste nog fråga om lov gällande det.

Resten av denna dagen tänker jag spendera med hemmafix.

3 kommentarer:

  1. Duktig du é...../Helena Lamotte

    SvaraRadera
  2. Är detta då LCHF eller? Undrar en som fortfarande famlar i mörkret...

    SvaraRadera
  3. Helena L: Ska du säga. du är ju ute och springer hela tiden!
    Helena: LCHF är mkt mer fett. jag har rätt dålig koll på det...

    SvaraRadera