söndag 20 mars 2011

På stan i Göteborg

Gårdagens bjöd på strålande sol och Göteborg visade sig verkligen från sin allra bästa sida. pojkvännen var på fotboll och jag tillbringade ett par timmar genom att strosa på stan. Det är bra att jag går lite själv i Göteborg då jag har lite lokaliseringsproblem här. Igår slarvade jag tex bort Magasinsgatan. På Magasinsgatan ligger för övrigt en av mina favoritbutiker i Göteborg. Bookinbinders. Ett paradis för oss som älskar vackra skrivböcker. Igår kom jag även därifrån med en vacker illustration som ska få ram och sedan komma upp på min vägg.

Jag kom även till blomsterhimmeln igår. Det är en fantastisk himmel. I en liten butik på Fredsgatan så trängs rosor, tulpaner och liljor alla färger man kan tänka sig. Detta är ingen blomsteraffär där man får se vackra binderier utan här är det bara vackra blommor i mängder för en sån som jag som gärna arrangerar dem själv. En sån här butik borde finnas i alla städer. Känns som att komma till Köpenhamn.

Bookinbinders är en färgkoordinerad dröm.

Vackra rosor


När pojkvännen var klar så åkte vi till en av de platserna i Göteborg som jag tycker allra mest om. Långedrag för att njuta av en god lunch på Långedrags värdshus. När vi satt ute efter maten och drack kaffe så kändes våren inte alls långt borta.



Min lunch i sann LCHF anda. Åt inte brödet dock. 

Pojkvännens oerhört giriga fisk till lunch. Nog den största fisken jag sett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar