måndag 1 augusti 2011

Sista veckan

En vecka kvar på semestern och även denna tillbringar jag i Göteborg. Sista veckan känns alltid så där vemodig på något sätt. Inte för att jag på något sätt inte vill tillbaka till jobbet utan det är mer friheten som blir något begränsad. Slappa shorts och linne byts mot kavaj, sena kvällar mot tidiga morrnar och framförallt så blir min vardag något mer ensam.

Göteborg bjuder även denna vecka på en stor sol och det innebär salta bad på varma klippor med sommarpratarna i hörlurarna och en bra bok. Det innebär kvällar fyllda av uteaktiviteter. Idag har vi införskaffat Bouleklot och spelat en omgång, hängt på "Bar Himmel" och ätit sushi på en filt i solen. En fin måndag helt enkelt.

Jag övar även på att köra bil i Göteborg. Denna stad är verkligen inte gjord för att köra bil i. Råkar man köra lite fel så hamnar man ju på andra sidan staden. En sak har jag iallafall lärt mig. Den enklaste vägen från Centralen till Avenyn går INTE via Hisingen. Det dumma var att det behövdes två försök innan jag lärde mig det. Nu vet jag att om jag ska till höger så ska jag köra vänster. Lika logiskt som att kaniner är gröna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar