tisdag 30 augusti 2011

Måndagsklubben med grekiskt tema

Det känns som om vi startat en fin tradition. De måndagar vi lyckas befinna oss i samma stad så träffas vi för en enkel middag, mys och häng. Ett sprudlande tjejgäng som kan ägna många timmar åt att prata allt från resor och entreprenörskap till musik och serier. Idag var det jag som stod som värd och för första gången följde jag ett recept när jag lagade mat. Det stod att det skulle gå snabbt. Det gjorde det inte. Hur som helst blev resultatet en god moussaka på annorlunda vis. Att dekorera med kvisttomater var både vackert och gott. Receptet är jag för trött för att skriva nu så det kommer i morgon. Det kommer iallafall från kokboken jag ska laga mig genom, Om jag var din hemmafru. Om den inte redan finns hemma hos dig så se till att den gör det inom kort då det är en helt fantastisk bok men magiska bilder och texter som får vem som helst att le. Den rätt jag testat gör att jag även vågar gå i god för maten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar