torsdag 11 augusti 2011

En regnig Torsdag och DVD boxar.

Idag har det verkligen varit för kallt för att enbart äta sallad. Indiskt till Lunch och en enkel het thaigryta på kyckling och det som fanns i kylen. En sallad med avokado och nektariner och cashewnötter kändes som en mer lämplig middag. 

Tvätten är tvättad och struken, väskan inför en helg i Göteborg är packad och nu ska jag se första avsnittet av kostymdramat Downton Abbey. Köpte den boxen igår och har väldigt höga förväntningar. Känns som om jag behöver ladda upp med ett gäng boxar inför hösten. Tips mottages gärna. 

Thaigryta bestående av kycklingfile, squash, paprika, lök, morötter, chili, lime, chilisås, oyestersås,  kokosmjölk och nötter. 


7 kommentarer:

  1. Kalla fötter
    Sex and the city (om du nu inte råkar ha den..)
    How I met your mother

    SvaraRadera
  2. Downton Abbey är mästerlig. MÄSTERLIG. I samma anda rekommenderar jag nyinspelningen av Forsytesagan, som jag själv just plöjt igenom. Och förstås Sherlock, som gick på SVT i våras. Bara tre avsnitt, men grymt bra. Och du har väl sett Angels in America? Herregud, det finns så mycket...

    SvaraRadera
  3. Helena: Jag litar blint på dig då vi uppenbarligen har rätt lik smak. Angels in America har jag hört väldigt gott om. Finns den som box??

    SvaraRadera
  4. Japp, jag har den om du vill låna.

    SvaraRadera
  5. Jag lånar gärna den om du vill låna ut den..

    SvaraRadera
  6. No probs. Tar med den till kontoret nästa vecka!

    SvaraRadera
  7. what a wonderful blog :) beautiful photography

    SvaraRadera