onsdag 10 augusti 2011

Bokmal

Jag läser alltid mycket böcker men under sommaren accelererar takten dramatiskt. En bra bok och sol är två ingredienser som gör mig väldigt tillfreds med tillvaron. Sommarens tema har varit historiska händelser med en skönlitterär historia. Tänkte sammanställa en lista på de böcker jag läst men stora delar av dem ligger i Göteborg så det får bli till helgen. Två böcker jag varmt rekommenderar är Abraham Vergheses - skära för sten och Tatiana De Rosnay - Sahras nyckel. Dock kommer det en utförlig lista då det blivit ca tio böcker sedan midsommar. Nu läser jag Björn Af Kleen - Jorden de ärvde. Kanske inte en bok som är svår att lägga ifrån sig men dock oerhört intressant. Hämtade ytterligare ett bokpaket bestående av böckerna nedan. Är väldigt nyfiken på Min kamp som jag hört väldigt gott om. Jag älskar inte dig var nog en bok jag beställde för lata dagar på stranden där hjärnan får vila men jag ger den en chans ändå. Kände ungefär likadant inför en dag och den blev jag oerhört positivt överraskad av.

Vilka böcker har ni läst i sommar och vilken bör jag läsa? 


1 kommentar:

  1. Jag älskar dig inte är skitjobbigt. Lipade o hade ont i hjärtat. Phu den vill jag inte läsa igen// Jennie

    SvaraRadera