söndag 7 augusti 2011

Hemma

Ljus får sprida värme ikväll då jag saknar. Doftljus från Voluspa, Ljuslyktor från Iittala, ljusstake från Ikea. 
Sista dagen på semestern känns alltid vemodig men idag är den extra vemodig. Efter att ha varit sambo i mer eller mindre fyra veckor och sedan lämna pojkvännen för att åka tillbaka till Skåne är tungt. Vi är vana vid att vara ifrån varandra och det brukar faktiskt inte vara så jobbigt men ju mer man är tillsammans, desto jobbigare blir det när man inte är det. Att komma hem till en tyst och tom lägenhet har sällan känts så ensamt som idag. Något saknas. 

Lämnade Göteborg vid 19.30 tiden och körde på en nästintill tom E6:an och när mörkret föll ca 21.30 då kändes det verkligen att hösten är på väg. Vemodigt som denna tid på året alltid är enligt mig. Dock uppskattar jag hösten. För min del är det som en nystart på något sätt. Nya vanor och ny energi efter en fantastisk semester. Höstens färger och det faktum att man får flytta in igen med mängder av doftljus, goda grytor och mustigt rödvin. Långa promenader i skogen som jag tycker är absolut vackrast när sommaren slår över till höst. Att både Paris och London står på höstens agenda gör inte saken sämre. 

Nu ska jag läsa dagens sydsvenskan som jag inte fick ner i Ipaden, de två senaste Sköna hem och Yourlife som kom med Sköna Hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar