söndag 14 augusti 2011

En sammanfattning av helgen

Fredag
Avfärd mot Göteborg och bästa pojkvännen. En trevlig middag med goda vänner på Mañana. En tapasrestaurang som är väldigt prisvärd, väldigt fullsatt och med bra mat. Något förvirrad personal dock. Här beställde vi in på tok för mycket mat och drinkar med facklor som krävde en vit lögn att både jag och Jessica fyllde år.



Lördag
Började dagen med en lång frukost och därefter presentshopping. En runda till en av Göteborgs finaste inredningsaffärer, Artilleriet. En butik som sticker ut ordentligt jämfört med merparten av inredningsbutiker. Ligger på Magasinsgatan. Därefter blev det en fika på Da Matteo. Även det är hett tips. Och hett var det verkligen då solen sken på ett sätt som om den förstod att deras varma strålar var räknade för detta år. Kvällen bjöd på middag med en fantastisk utsikt hos pojkvännens pappa. Avslutade kvällen med att lista en mängd saker som vi ska göra i Paris. Pojkvännen tröttnade till slut när han insåg att min lista var väldigt lång.

Den dag jag bor i hus vill jag ha en uteplats med denna inramning. Väldigt praktiskt i Sverige där det aldrig regnar. 

En helt underbar lampa. 



Söndag
Ännu en långfrukost med fullmatade söndagstidningar, godsaker och nyhetsmorgon. Strax efter lunch så åkte jag tillbaka till Malmö för att se Malmö - Milan med kunder och kollegor. Började med stenugnsbakade pizzor på Via Napoli. Ett pizzatips i Malmö. 



Malmös Zon är tillbaka på himmaplan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar