onsdag 17 augusti 2011

Lite kalabalik

Rubriken känns passande för stora delar av dagen faktiskt. Dock syftar rubriken till en ring som jag nyss blev lite småkär i. Guld, effektfull svart sten men ändå en ren och sober design. Ringen kommer från lite kalabalik som jag även har ett armband från. Efter denna kväll är jag värd att klicka hem dem. Har nämligen storstädat. Skurat kök, badrum, sorterat lådor, kastat två papperspåsar med massa småsaker som bara ligger och skräpar. Nu orkar jag inte röra mig. Orkar inte ens resa mig för att hämta kameran så att jag kan lägga upp en bild på min middag. Känns dock som om jag redan lagt upp en massa bilder på mina sallader. Idag blev det en grönsallad med körsbärstomater, sugarsnaps och en vinaigrette på örter. Till det en röra med tonfisk, chili och lök.

Bild fån litekalabalik.se



Nu ska jag förflytta mig från soffan till sängen för att påbörja Karl-Ova Knausegård - min kamp 1 som jag är oerhört nyfiken på. Läste ut jag älskar inte dig på två dagar. Ännu en bok som jag köper i tron om att det är en lättsam, på gränsen till banal bok och misstar mig. En sorglig bok fylld av ångest. En fin bok på ett melankoliskt sätt. Har rensat ut ca 25 pocketböcker som min middagsgäst i morgon ska få gå igenom. Jag sparar väldigt sällan på pocketböcker. En bra bok ska läsas, inte ligga i en låda och samla damm.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar