tisdag 23 augusti 2011

Konståkning är inget för mig

Jag har ett problem. Jag har ingen koordination och då menar jag ingen. Jag har lyckats med konststycket att ramla rak lång över en step-bräda när jag under ett träningspass var tvungen att göra rörelser med både armar och ben. Jag kan inte gå med stavar och jag kan absolut inte gå på någon form av pass där jag måste röra två kroppsdelar samtidigt. När jag styrketränar så glömmer jag att andas för att jag måste fokusera på att göra rätt. Powerwalk, simning och crosstraing är träningsformer som jag kan hantera. Bodypump funkar hyfsat och där tar det stopp. Idag har jag införskaffat vikter till anklarna så att jag får lite mer motstånd när jag går. De som såg mig när jag var ute och öva måste tro att jag var berusad, jag höll ju på att snubbla över mina egna fötter hela tiden. Så inte nog med att jag inte har någon koordination. Jag har ingen balans heller.

En himla tur att jag har andra kvaliteter. Och att jag inte planerar för en karriär som konståkerska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar