tisdag 1 oktober 2013

Höstens bästa vitaminkick


Alla säsonger har sin tjusning både när det kommer till livsmedel, natur och till viss del även väder. Personligen så älskar jag alltid det första av varje säsong. Den första spröda sparrisen, de solvarma första jordgubbarna eller de allra första kantarellerna. Att se de första knopparna brista på våren eller att se de första lövet falla på hösten. Varje tid har sin tjusning även om jag om ett par månader kommer att längta efter sol, ljus och värme. Igår hittade jag Satsumas när jag var och handlade, en av fördelarna med den tid vi nu befinner oss i. Ännu bättre blir det när Clementinerna kommer. C-vitamin när den är som bäst, och mest välbehövlig. 

För övrigt funderar jag på om vi ska ta tag i det där med att sätta upp tavlor i sovrummet. Det känns som om det börjar bli hög tid för det faktiskt. 





2 kommentarer:

  1. Ni verkar ha det SÅ fint hemma! Stor inspirationskälla är du :)

    SvaraRadera
  2. Tack Anna! Vad glad jag blir!

    Ha en fin dag! Emma

    SvaraRadera