torsdag 10 oktober 2013

En hemnetknarkare med storslagna drömmar

Jag är glad att jag jobbar på den site där jag tillbringar så mycket av min fritid. Ofta så surfar jag efter inspirerande och vackert inredda hem för att just hämta inspiration. Men ibland, som igår kväll så drömmer jag mig bort helt och hållet. Det är då jag söker utan geografisk styrning på stora hus gärna ute på landet då det är ett extra stort plus om huset har egen alé och helst rondell. Jag ser mig själv hoppa ur bilen klädd i ridstövlar och Barbourjacka tillsammans med vår hund. Sen att jag är rädd för hästar och att vi inte har någon hund hör väl inte riktigt hemma i mina drömmar.

Jag ser mig själv i pampiga hallar helst med välvda trappor och många rum i fil. När jag läser vad Helena skriver om trappan i deras hus så förstår jag precis. Vem vill inte ha en julaftontrappa hemma?
Ett objekt som jag under en lång period var fullständigt förälskad i hade nio kakelugnar och ett kök på över 40 kvm. I det köket såg jag mig själv anordna bullbak och stora middagar. Ett annat objekt hade på planskissen både hundrum, kabinett, kapprum, en blå salong och en röd salong. Sådant kan man ju bara uppskatta.

Jag faller för punschverandor,  orangeri, torn och balkonger med vidunderlig utsikt. Eller ja, utsikter i allmänhet. Kakelugnar ska vara i plural och huset ska rymma så många historier att man är glad att väggarna inte kan tala. Sa jag att jag var en hemnetknarkare?

Bild via hemnet från detta objekt som säljs av fastighetsbyrån
Ett orangeri på tomten så är lokalen för alla festligheter fixad. Detta tillhör detta objekt som säljs av Åberg & Lawe via Hemnet
Torn är ju alltid trevligt. Från detta objekt som säljs av Skeppsholmen via hemnet
En punschveranda i Lerum. Säljs av Erik Olsson via hemnet

2 kommentarer:

  1. Åh, ja, ja tack! Håller med. Man kan tänka sig att bo så. Och kan man inte det är det en underbart skön inspirationsstund att surfa in i dessa bilder:)

    Ha en skön torsdag!

    SvaraRadera
  2. Hihi, känner igen mig i det där. :) Lyxigt att kunna hemnetsurfa på arbetstid. Själv ägnar jag kvällarna åt att (på riktigt) leta efter lägenheter men det tycks aldrig dyka upp någon som känns helt rätt. Trevlig helg!

    SvaraRadera