lördag 12 oktober 2013

En strålande höstdag

De här helgerna med strålande solsken och behaglig temperatur börjar vi onekligen bli bortskämda med. Idag tillbringade vi delar av dagen ute på Marstrand. Där hade man inte direkt räknat med att Oktober skulle bjuda på så här trevligt väder så våra lunchplaner där gick i stöpet då allt var stängt. Men Marstrand är verkligen som vackrast när turistsäsongen är över. Och jag roade ju mig trots bristen på öppna restauranger, bland annat genom att utforska Marstrands utbud av lekplatser. Jag kan ju inte vara tant varje dag. 

Efter en dag med mycket frisk luft så lämpar sig en krämig jordärtskockssoppa med knaperstekt bacon och det godaste knäckebrödet från Broms som jag köpte med mig från Stockholm ypperligt bra. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar