onsdag 30 oktober 2013

På brickan i vårt kök


På brickan i vårt kök så märks det att det är höst och jag vägrar bli förkyld. Ingefära och citronte, ingefära och D-vitamin ingår i min dagliga föda just nu. Jag var ju lite motståndare till det där med tillskott av vitaminer men efter att jag läst på och insett att folk inte ljög för mig så fick jag snällt gå tillbaka till hälsokosten och erkänna att jag hade fel. Jag är ju övertygad om att man kan få i sig alla vitaminer genom kosten och kan man inte det så får man justera kosten. Men man behövde visst äta väldigt mycket kantareller och fisk för att kompensera för bristen på sol vid den här tiden på året. Eller dricka ca 13 liter mjölk om dagen.  Så nu börjar jag dagen med en sked D-vitamin följt av en drink på bland annat ingefära, citron och grönkål. Undrar om Henrik hade uppskattat om jag ställt in hans lemonade i i kylen föresten? Men han förstod säkert att jag inte köpte dem till honom för att han skulle dricka dem. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar