lördag 19 mars 2016

Min lördag i bilder


Vi befinner oss på vårt lantställe för första gången i år och som vi längtat hit. Även om det bara är drygt 40 minuter hemifrån så har vi liksom inte haft tid att åka hit sedan vi flyttade till huset. Vi valde onekligen en väldigt bra helg att inleda säsongen här ute. Jag vaknade så klart jättetidigt och gick och på min morgonpromenad vid sjutiden och därefter skissade vi på trädäck och åt frukost innan vi åkte några vändor till tippen. Tippen är för övrigt ett av min mans favoritställen något jag har väldigt svårt att relatera till. 


Sedan packade vi picnickorgen och satte oss på en klippa och åt lunch och drack kaffe. Jag övade såklart på att klättra på klippor som en riktig bohuslänning och sedan gick vi en promenad och njöt av det fina vädret. När solen slutade värma så gick vi hem och storstädade huset så nu är känns det bebott igen. 

Vi hade en rätt ambitiös middagsplan där förrätten var gratinerade musslor och när vi hade ätit dem insåg vi att vi inte orkade ta tag i huvudrätten så vi tände en brasa och spelade yatzy istället. En lugn avslutning på en lång och produktiv dag på den bästa platsen jag vet. 




2 kommentarer:

  1. Men åh så härligt det ser ut!! Vart har du hittat stråväskan? Den såg så stadig och "riktig" ut jämfört med de flesta jag har sett. Jättefin!! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är verkligen balsam för själen. Väskan har jag köpt på i en liten butik i Cannes. Jag köper nästan alltid en sträväska när jag är i Frankrike. Tur att de har rätt många användningsområden. På landet agerar de allt från picnicväskan till tidningsställ och förvaring i sovrummet. ;)

      Stor kram

      Radera