söndag 20 mars 2016

En oväntad blomma

Hemma från landet och möttes av ett vardagsrum som badade i eftermiddagssolen. Magnoliakvisten som jag köpte för drygt en månad sedan som aldrig blommande men som har fått stå kvar i en vas mest för att jag inte hade något annat att sätta i den har helt oväntat börjat blomma. Eller en blomma håller på att slå ut så den är kanske inte så praktfull men den har gått från död till inte lika död och bara det får mig att känna mig hoppfull. Jag har nog lite gröna fingrar trots allt. Helt enligt Johannas tips så har jag nu flyttat min blommande kvist till en inte fullt lika solig och varm plats. 

På tal om gröna fingrar har vi tittat i vår trädgård bakom huset som vi mer eller mindre aldrig varit i efter visningen och det ska bli spännande att se vad som kommer att blomma där de närmsta månaderna. Älskar våren och den hoppfullhet som kommer med att se naturen vakna till liv igen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar