onsdag 1 augusti 2018

Några dagar i Falkenberg

De senaste dagarna har jag tillbringat i Falkenberg. Jag och Edith har hälsat på mina föräldrar här och jag har tillbringat väldigt mycket tid på min SUP-bräda medan mormor och morfar har grävt i sanden med Edith. Jag har också börjat dagarna med långa promenader längst stranden. 


Jag har gjort ungsomelett à la systrarna Von Sydow för säkert 20:e gången i sommar.  Perfekt lunch och i veckan gjorde jag den som middag. För att blidka pappa så kunde man toppa med salami eller kyckling.


I förmiddags när det hade slutat regna så åkte vi till Solhaga stenugnsbageri för att fika. Edith som har löjligt mycket spring i benen för tillfället begav sig genast ut på upptäcktsfärd. 


Räddningen är att hon är hyfsat matfokuserad så att när fikan kom så var det lite mer intressant att hänga med oss igen. Bulltjuven snodde åt sig en bulle och det där med att absolut inte ge henne socker har väl inte gått optimalt i sommar. Men om två veckor börjar inskolningen för henne och då är det också dags för ordning och reda igen. 


Vi avrundade kvällen med pizza på Saltsjöbaden. Både Prostens Pizzeria och Lilla Napoli var såklart fullt men vi blev verkligen inte besvikna över dessa pizzor. Hädanefter kommer jag alltid att ha citron på min pizza. Extra stort plus till Strandbadens lekrum där Edith röjde runt ett bra tag efter middagen.


Igår efter middagen mötte vi upp kompisar till mamma och pappa. Eller jag och pappa mötte upp, mamma var snäll nog att sitta hemma och vakta en sovande Edith. Vi tog ett kvällsdopp och hängde vid stranden till solen gick ner. Vattentemperaturen visade 26 grader och sommarens som aldrig tar slut fortsätter att leverera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar