fredag 3 augusti 2018

Frukostdags


Nedräkning pågår här hemma. Om tio dagar är det dags för Edith att skolas in på förskolan och vi är alla redo för denna stora händelse. Men nu njuter vi maximalt av vår långa sommar på landet som lider mot sitt slut. Jag och Edith startade dagen med en tidig morgonpromenad följt av morgondopp för oss båda. Sen åt Edith sin första frukost och jag gjorde en laddning granola och tränade i trädgården. 

När jag åt mina ugnsbakade aprikoser med nygjord granola och turkisk yoghurt så åt Edith en av sina favoriträtter, nämligen gröt från Alex & Phil. Mitt ambassadörskap för deras mat har verkligen kommit väl till pass denna sommar då värmen gjort att Edith blivit ganska dålig på att äta. Men så fort hon ser en av dessa förpackningar blir hon superglad och äter med god aptit och vi kan vara lugna med att hon får i sig vad hon behöver då maten enbart innehåller bra, ekologiska och näringsrika råvaror. Riktig supermat för vår väldigt aktiva superhjälte!

Föresten, visste ni att Alex & Phil skänker 50 öre per såld portion till Alex & Phil Foundation som är deras egna stiftelse som jobbar för barns överlevnad och utveckling. Sedan Januari 2018 går merparten av stiftelsens pengar till SOS barnbyars arbete i Centralafrikanska Republiken som är ett av världens fattigaste länder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar