fredag 31 augusti 2018

Libapizza


Något som blivit en favorit när vi inte orkar stå i köket för länge är libapizza. Alltså pizza gjort på libabröd. Vi har gjort olika varianter och en favorit är löjromspizza och en annan är den med grönkål, päron, chevré, valnötter och honung som jag gjorde idag. 

När jag lagt upp dessa pizzor på instagram får jag väldigt mycket frågor på recept och just recept är ju inte riktigt min grej. Men jag brer ett tunt lager med turkisk yoghurt och sen smular jag getost. Sen lägger jag på grönkål och tunt skivat päron. In i ugnen på ca 230-250 grader (beroende på ugn) tills pizzan får fin färg. Det brukar ta typ 5 minuter. Sen toppar jag med valnötter, honung, citronzest och ruccola. Avsluta med flingsalt, peppar och lite god olivolja. Det enda man ska tänka på att inte ha för mycket fyllning då vi vill att den ska bli så där frasigt knaprig.

1 kommentar:

  1. Titanium Wok - iTanium-ART
    Tagged "Titanium-ART". titanium nitride coating service near me Tagged joico titanium "Titanium-ART". Tagged microtouch titanium "Titanium-ART". Tagged "Titanium-ART", www.tincyart.com. Product of seiko titanium Tien - Tien. does titanium have nickel in it

    SvaraRadera