måndag 10 oktober 2011

Sjukstuga

Jag är sjuk och befinner mig i Göteborg. Skulle åkt härifrån tidigt i morse men hade redan när jag gick och la mig igår ont i hela kroppen och ont i halsen. När jag vaknade mådde jag inte ett dugg bättre. Hade jag varit hemma hade jag troligtvis tryckt i mig ett par treo, gått till jobbet och sedan bara kört på för att sedan blir riktigt ordentligt sjuk om ett par dagar. Det är nämligen precis så jag brukar göra. Nu har jag istället legat nerbäddad exakt hela dagen. sovit, spelar wordfeud, jobbat lite, sorterat bilder och verkligen låtit kroppen få fokusera på att hämta nya krafter. Förhoppningsvis ger det resultat så att jag kan köra tillbaka till skåne i morgon bitti.

Jag har föresten gjort en ny header till bloggen. Eller ny och ny, jag hade ju ingen alls innan. Först gjorde jag en ordentligt höstig som gick i härliga oranga toner men det kändes inte alls jag så nu blir det en som är väldigt mycket jag. Pioner som är en av mina absoluta favoritblommor, i gott sällskap med Hortensia, liljor, orkidéer, tulpaner och vintagerosa rosor. Anledningen till att det är samma blommor på samtliga bilder är för att skapa balans och harmoni, något som jag tycker är oerhört viktigt. Färgskalan som går i rosa och en ganska svag rosa beror på att jag inte vill att headern ska bidra till ett rörigt intryck. Det är endast bilden till höger om jag tagit själv. Bilden till vänster har jag hittat på Style essentials och bilden i mitten kommer jag inte ihåg vart jag hittat.

Vad tycker ni? Har jag lyckats?

2 kommentarer:

  1. Man ska lyssna på kroppens signaler så du gjorde helt rätt som stannade i Gbg ! Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Krya på dig, snygg header btw! :)

    SvaraRadera