måndag 15 augusti 2016

Veckans trio

Måndag och tillbaka till rutinerna. Började dagen med en timmes promenad med Douglas, var på kontoret strax före 7.30, har nu noll olästa mail och avslutade dagen med dopp och middag på Marstrand. En sämre start på höstterminen kan man faktiskt ha. Nu är veckans trio tillbaka och det är som vanligt en blandad kompott som gäller.

Jag är alltid på jakt efter nya recept och zucchini och ägg är något som nästan alltid finns i vår kyl så detta recept signerat Chez Wood står högt på listan över mat som ska testas hemma hos oss. Känns som en brunch, lunch eller lättare middag som passar mig.

Hemnetsäsongen är igång nu och det märktes verkligen under förra veckan. Ett av mina absoluta favoritobjekt som kom ut är etagelägenheten i Jonsered som Entrance säljer. Min favoritdetalj är dörren som gömmer sig bakom en bokhylla som leder in i ett barnrum. Vilket barn skulle inte vilja ha det rummet? Eller vuxen för den delen..


Jag har rätt många olika sorters pelargoner. På landet har jag rätt många varianter i trädgården och hemma i huset står några inne och några på altanen. Det är i alla fall dags att ta sticklingar på många av dem. Min doktor Westerlund är verkligen i behov av lite kärlek men jag är ändå imponerad över hur stor dem har blivit sedan denna bilden togs. 


Bild 1: Chez wood   Bild 2: Entrance mäkleri   Bild 3: Emma Priwin

1 kommentar:

  1. Det är så roligt att läsa din blogg om allt du hinner med, härliga promenader, ta till vara på vädret, go mat, ta dig tid att umgås med vänner och njuta, fina bilder hemifrån osv.
    Du verkar ta tillvara på alla stunder och göra det bästa av dem........härligt!!!!
    Kram Monica

    SvaraRadera