söndag 22 maj 2016

Yasuragi


Har landat i soffan efter att ha tillbringat nästan en hel vecka i huvudstaden. Förutom massa jobb så har vi umgåtts med vänner och vi avrundade veckan med att tillbringa helgen iklädd Kimono på Yasuragi med ett stort gäng vänner. Ett dygn av bad, häng, god mat och väldigt många skratt. 

Jag vet inte om det var mina förväntningar som var högt ställda eller om jag är kräsen men jag blev faktiskt rätt besviken. Det syns att hotellet är nästan 20 år gammalt då det är rätt slitet, framförallt rummen. De har inte riktigt tagit konceptet hela vägen och saknas verkligen det där lilla extra, till exempel fina produkter i badrummen på rummen och de allmänna toaletterna är mer kursgård än asiatiskt spa. Sen var det väldigt mycket folk och spaavdelningen var ett poolområde. Ett fint poolområde förvisso men jag blev inte imponerad. Finast var promenadsträckan som jag gick på min morgonpromenad i morse genom den japanska trädgården. 

Maten var bra även om vi inte riktigt fick ihop att den fyra rätters som de kommunicerade var en buffé som i och för sig var väldigt god men inte riktigt vad vi väntade oss. Det var i alla fall en annorlunda upplevelse att äta middag i en restaurang där nästan alla ser exakt likadana ut i sina blå Kimonos. 

Vi har även besökt några riktigt trevliga butiker i Stockholm men mer om det i morgon för nu är jag väldigt trött. 





1 kommentar:

  1. Really love that you are honest and write what you mean!!!So many blogg I read write just the same same about this place.The same with the Danish hotel in Copenhagen....I really understand what you mean,when you write the little extra at the rooms,the dinner and 20 year..Well a lot has happened in the spa segment ;)
    Thank You!

    SvaraRadera