måndag 18 november 2013

28+


Innan jag lämnade landet för ett par dagar så besökte jag för första gången 28+ som är en av Göteborgs krogar som har stjärna i Guide Michelin. Det var en fantastiskt trevligt upplevelse och maten var väldigt god. Ovan ser ni ett par av de rätter som vi åt men det saknas en del. Närmare bestämt två vanliga rätter och två mellanrätter tror jag. Sotad pilgrimsmussla, Ravioli på kungskrabba, halstrad havsaborre, ost och variation på äpple var bland annat det som serverades och utöver det så var det tre mellanrätter. Sötast var det lilla falska ägget med maräng och en citron och lakritskräm. Med tanke på det matintresse har jag har så är detta en typ av upplevelse som passar mig förträffligt bra. För det är verkligen en upplevelse och maten som serveras liknar jag med ytterst smakfulla konstverk. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar