fredag 2 januari 2015

Välkommen 2015 och vårt bröllopsår

Bild By Emma

Nu när de stora högtiderna är avverkade och vi skriver 2015 så sänker sig lugnet här hemma. Vi har inlett året med en nyårsfest som överträffade mina förväntningar och blev riktigt rolig. Så rolig att de sista gästerna lämnade festen klockan sju på morgonen. Igår var det städning, hämtmat och tre filmer som stod på agendan. Nu är det lugn, ro och tid för bara oss som gäller. Tid för att plöja filmer, fixa hemma, umgås och laga middagar tillsammans. Otroligt välbehövligt just nu. 

För en gång skulle har jag inga direkt nyårslöften men lite ambitioner har jag allt. Ta det lite lugnare ska jag försöka göra för min omgivning och min hälsas skull. Lära mig säga nej lite oftare och utan att känna behovet av att förklara mig mitt nej känns som en stående punkt på min lista men i år händer det. Lägga mer tid och energi på de människorna som betyder något för mig och mindre på de som inte gör det. Sen kommer jag att fortsätta mig sundare livsstil med nyttig mat och mycket träning. I den frågan återkommer jag gällande mina målsättningar. 

Men framför allt så ska jag njuta av detta året och vårt kommande bröllop. De flesta stora beslut är redan fattade och mitt mål är att vi inte ska behöva känna någon stress i planeringen utan låta varje beslut ha sin tid och verkligen få njuta till fullo. Både av planeringsfasen, bröllopet och sedan tiden som nygifta. Vårt bröllopsår har nu börjat och jag hoppat jämfota av glädje och förväntan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar