lördag 22 mars 2014

Overnight oat


En av mina absoluta favoritfrukostar, framförallt mitt i veckan, är overnight oat och frågorna om hur jag gör denna är många. I veckan testade jag en ny variant och denna har nu seglar upp som en av mina favoriter. 

I denna burk som jag förberedde innan jag gick och la mig kvällen innan hade jag boveteflingor, kokosflinger, chiafrö och solrosfrö. Jag brukar ha ca 1 - 1/2 dl gryn och frö totalt och i denna variant har jag ungefär 1-2 matsked chiafrö. Sedan smaksätter jag med ren vanilj och kardeumma, blandar om och fyller upp med mjölk, denna gång använde jag kokosmjölk. I denna variant la jag även mer frusen mango och fyllde på med mer mjölk så att den var väldigt lös när jag satt in den i kylen. På morgonen hade jag en perfekt gröt som jag toppade med rejält med mango, rostade kokosflarn och hampafrö. Perfekt frukost att både äta hemma men även ta mig sig till kontoret eller på resan. Då jag föredrar att ha varit vaken ett bra tag innan jag äter frukost så passar det mig väldigt bra att ha med mig en burk till jobbet. 


1 kommentar:

  1. Tack för tipset Emma. Ska testa det i morgon. / Lina

    SvaraRadera