fredag 20 januari 2012

Formex - bloggarnas hetaste ämne

Bild lånad från formex.se

Sitter nu på tåget på väg till Göteborg för att tillbringa helgen hos pojkvännen. Sitter och surfar bland inredningsbloggar och formex är ett hett ämne. Denna mässa som jag besökt så många gånger under min uppväxt men nu är det ett par år sedan. Roligt att se godbitarna som det bloggas om. Dessvärre så tycker jag generellt att helt för mycket på mässan är alldeles för shabby chic för min smak med en överdos av dekorationsbokstäver i snirklig stil.

Rapporterna som börjar komma in känns lovande. Skira gardiner, blandat gammalt och nytt med tydliga inslag av nyrokoko, kristall, betong och smutsliga pasteller.  Detta i kombination med en väldigt stram och vit inredning i övrigt känns väldigt mycket jag. På tal om skriva gardiner så står det på nästa veckas to do lista att sätta upp gardinerna i mitt sovrum.

Vad gör ni denna fredag?

2 kommentarer:

  1. Allatolla Österlind20 januari 2012 kl. 20:48

    Dricker vin och cognac!!!!
    Gott.

    SvaraRadera
  2. Jag drack hotshots och rödvin igår. Vilket betyder att huvudet är något tungt idag. / Emma

    SvaraRadera