onsdag 30 november 2016

Månadens annorlunda önskelista

baby

Jag brukar ju så här i slutet av månaden inse att jag har någon form av återkommande önskelista varje månad här på bloggen. Denna månad ser den minst sagt annorlunda ut och anledningen är väl ganska enkel. I morgon är det två månader kvar till vår dotter beräknas titta ut och givetvis är allt jag önskar mig att allt ska gå bra. Just nu ägnar jag mig mycket åt att inspireras av fina instagramkonto och ägnar en hel del tid på pinterest för att hitta babyinspiration. Mitt fokus har minst sagt ändrats om man säger så och det är väl ganska naturligt eftersom vi står inför den största och viktigaste förändringen i våra liv. Så att ens komma på något som jag själv önskar mig förutom en frisk dotter är omöjligt. Därför blir månadens önskelista ett hopplock av bebisrelaterade saker som fastnat på min näthinna.

Något som jag blivit smått besatt av är mini mocks små skor. Jag skulle vilja ha allihopa men de randiga tror jag hade varit jättefina till sommaren och de med fårull hade passat perfekt nästa vinter. Det bästa är ju att de är så fina att titta på att de även är fina att ha stående framme på hennes rum. Vi har köpt en del kläder till henne, bland annat när vi var i Frankrike men då främst kläder i rätt mycket större storlekar. Jag har även köpt en hel del av HM baby excklusive kollektionen. Kvar på klädlistan att köpa står några fler pyjamaser och bodies, en mjuk klänning som passar hyfsat snabbt, något ytterplagg som är svalt nog att ha i åkpåsen och kanske en finstickad jumpsuit för kyligare dagar inomhus. Klänningen här kommer från Livly och jumpsuit från HM (finns tyvärr inte kvar i små storlekar). Kvar på listan finns också en mobil till vagnen och en filt. En filt i kashmir är kanske lite i lyxigaste laget för en liten baby men så himla fin, denna kommer från Soft goat och Davida har liknande. Mössan i ull finns på hanfalke.dk som har väldigt mycket fina saker och koftan från Åhlens ekologiska sortiment. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar