tisdag 29 september 2015

Himlastegen 2




Vi tittar en del på hus och håller på att skapa oss en lista över vad som är måsten, viktigt och mindre viktigt för oss. Vi tittar på realistiska hus som passar oss vilket betyder lättskötta, minimal trädgård, bra avstånd från stan, inga fullständiga renoveringsobjekt och kanske till och med nybyggda. Sen tittar vi på andra hus. Drömmer och fantiserar och går fullständigt loss på Hemnet. Det är egentligen mycket roligare än de där praktiska husen och idag fann jag huskärlek. Jag gör i och för sig det ganska ofta men idag var det på riktigt när jag hittade detta hus som ligger strax utanför Göteborg. 

Jag drömmer om att någon gång ha en riktig julaftonstrappa, en sådan svängd trappa som man kan tassa ner för iklädd flanellpyjamas och mötas av en gigantisk julgran och en sprakande brasa. Addera magiskt vackra fönster, kakelugnar, vackra golv och stora ytor och jag är kär. Jag är dock realistisk i min kärlek och inser att detta hus förtjänar en annan ägare som tycker att det är betydligt roligare än vad vi tycker att renovera och fixa. Men fint är det. 


Gunilla H fastighetsbyrå via hemnet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar