fredag 8 juli 2011

Semester

Autosvar på mailen, skrivbordet på kontoret städat och fyra veckor kvar tills jag nästa gång ska äntra kontoret. En lång och välbehövlig semester ligger framför mig. Den längsta jag haft faktiskt. Fyra veckor med tid för vila, nya upplevelser och en mängd minnen att  med glädje minnas när hösten är här. Fyra veckor. Det är för mig väldigt lång tid att vara ledig. Nästan för lång kanske? I mitt autosvar står det till och med att jag är nåbar vid brådskande ärende via mail och jag har redan kollat mailen tre gånger idag. Inget bra tecken kanske? Kan vara så att jag verkligen behöver fyra veckor semester.

Hur som helst har min semester börjat. Inledde med att åka till Göteborg igår kväll, Rosé på Bar himmel i den ljumna sommarkvällen. Dagen har tillbringats ute på Marstand för att kolla på Match cup. Dock visade inte vädret sig från sin allra bästa sida men i morgon väntar strålande sol och ännu en dag på en av mina favoritplatser Marstrand.

Nu öser regnet ner och det känns som en väldigt bra plan att bara vara hemma och ta det lugnt med pojkvännen ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar