fredag 22 juli 2011

Segling Mollösund

Jag är ingen bohuslän novis men mina tidigare upplevelser har främst bestått av turisttäta orter som Smögen, Marstrand, Fjällbacka och Hunnebostrand. De senaste veckorna har jag fått uppleva en rad underbara platser som givetvis under denna tiden på året har en hel del turister men inte alls på samma nivå. Mollösund har seglat upp som en av mina favoritpärlor i Bohuslän.


En krog helt i min smak. Dessvärre var inte maten så bra som namnet gav en hint om.


Göteborgs humor när den är som bäst

Har fått höra att bara skåningar och stockholmare äter skaldjursplatå så för att passa in så följer jag strömmen och väljer räklåda.

Utsikt från utsiktplatsen


Typ världens bästa namn på en gata

Dessert på Emmas när vi satt och lyssnade på ett 60-tals band.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar