söndag 15 april 2018

Helgen enligt telefonen

Det känns som om jag har gjort 150 saker i helgen och frågar man min make så instämmer han nog. Jag och Edith inledde helgen med att äta lunch Zamenhof. Eller vi åt Bowls på Mayday men som jag förstår det så bilder de tre ställena i lokalen Zamenhof. Efter lunchen tog vi en kaffe borta på Magasinet och sen gick vi en runda på stan.


Självklart var vi inne och spanade in Artilleriets nya utställning. Jag fastnade för den maffiga blombuketten och vet vi vad. Det är inte riktiga blommor. Det roliga är att jag hör mig själv säga att det inte är en dum idé alltså. Det hade jag nog inte sagt om jag sett det någon annanstans och det är ju bara att gratulera Artilleriet för att de till och med kan få konstgjorda blommor att se fantastiska ut. 


När Henrik slutade jobba åkte vi till landet för en lugn helg där ute. Jag har dock haft ganska mycket för mig i trädgården, rensat och fixat massa saker. Idag grävde jag till exempel ur ett trädgårdsland som nu istället ska fyllas med småsten och pallkragar. Ett rejält träningspass alltså. Jag har också varit ute och gått i det härliga vädret. När jag och Edith vaknat så har vi gått ut på långpromenad med vagnen och njutit av solen och lugnet. Sen har druckit kaffe i solen på altanen, Henrik har grillat och så har vi kollat på massa serier framför brasan. En härlig helg med andra ord. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar