torsdag 14 september 2017

Chalmersgatan 16

Finast på hemnet just nu, eller iallafall topp tre i kategorin lägenheter är denna lägenhet som Alvhem just nu säljer här i Göteborg. Den är befriande vit i en tid där väggar med färg är mer regel än undantag och ytterst stilsäkert renoverad. På tal om renoveringen så är min mans första kommentar när han ser de flesta planritningar att man bör flytta köket. Det är jag rätt säker på att man har gjort här och att det ursprungliga köket låg i det rum som nu är gästrum. Vilken mycket bättre och mer social lägenhet det blir när man gör så som man har gjort här. Plus att man frigör ett extra sovrum.

En annan sak som är väldigt fint här är gardinerna som även döljer förvaringen i sovrummet. Ett sovrum med mycket textilier blir väldigt mysigt. Dock ställer jag som vanligt en fråga när jag ser köket och det är var man har alla sakerna. Eller köksön sväljer ju rätt mycket men i det stora rummet hade jag absolut valt att ha någon mer förvaring än köksön och de tre högskåpen som jag misstänker döljer kyl, frys, ugn och lite förvaring. Men för lite förvaring i köket till trots. Detta är riktigt, riktigt fint.








Bilder: Alvhem via Hemnet.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar