söndag 17 september 2017

Att packa lätt


I morgon åker jag och Edith till Portugal för att möta upp Henrik och några vänner. En helt ny upplevelse att förbereda sig för att resa med barn. Jag som de senaste åren blivit en mästare på att resa lätt med handbagage har nu världens största packning stående i hallen och då kan jag säga att min packning är verkligen inte större än tidigare, snarare tvärtom.

Det jag främst rationaliserat bort är skor och stora delar av min necessär och istället har jag med mig några få favoriter antingen i miniformat eller så har jag hällt av från mina flaskor till små reseförpackningar. Sen brukar jag ha med mig lite prover på produkter som jag gärna vill testa. Jag har fått möjlighet att testa Sniph som är en prenumerationstjänst för parfymer. Perfekt för mig som sällan byter parfym utan håller mig till mina säkra kort. Denna veckan ska jag alltså testa en helt ny doft och vem vet, kanske är det en ny favorit. Doften levereras i en snygg förpackning och innehåller 7 ml vilket passar ypperligt i min slimmade necessär.

1 kommentar:

  1. Haha, ja man blir bra på att minska sitt eget bagage minst sagt. I somras när jag och 2-åringen flög (själva) så låg det ett plagg av varje i min del av väskan. Och resten var fylld av hans grejer. Vi var borta två veckor och mot slutet av tiden blev det liite tjatigt med samma tröja, byxor och gympaskor men det gick! Obs, vi hade tillgång till tvättmaskin. Lycka till med flygningen!

    SvaraRadera