måndag 25 september 2017

Cascais

Nu är vi åter igen hemma efter superhärliga dagar i Portugal. Vi bodde tillsammans med vänner i Cascais och det var också där vi tillbringade alla dagar utom en då jag, Henrik och Edith begav oss till Lissabon. Men mer om den upplevelsen kommer i ett annat inlägg. Innan vi åkte till Portugal så frågade jag Henrik var de kaklade husen fanns. Nu förstår jag verkligen hans roade min då de fanns ungefär överallt. 

Vi har ägnat dagarna åt att hänga vid poolen, promenera, äta goda luncher på trevliga restauranger och på kvällarna när barnen somnat så har vi ätit goda middagar. Att vara på stranden med en sju månader gammal bebis testade vi en dag och det ungefär lika avkopplande som VIP-rean på NK. Att sitta i skuggan vid poolen med sina leksaker passade Edith mycket bättre och när hon somnade i vagnen så hann vi till och med ta det riktigt lugnt. Stranden får vänta till Mauritius.

Vi har onekligen blivit experter på att bli vara sjukt effektiva, främst när det kommer till att maxa tiden i solstolen och äta en trevlig lunch på relativt kort tid. I Cascais så åt vi bland annat lunch på Waka, Confraria och det pyttelilla Carpacciostället  La Contessa. Edith tycker att det är kul att sitta i vagnen eller i någon av våra famnar och smaka på olika saker och det passar ju hennes matintresserade föräldrar ypperligt. Jag fick även tips från en av mina följare om tapasstället Dom Diniz och hade logistiken fungerat så hade vi mer än gärna testat det någon kväll. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar