lördag 24 september 2016

Små bekymmer

Ibland har jag en tendens att snöa in mig på saker att irritera mig på. Ofta är det väldigt banala saker. Eller jag irriterar mig väldigt mycket på inte alls särskilt banala saker också men de sakerna lämpar sig kanske inte i denna blogg. Men åter till de mer triviala irritationsmomenten, det kan handla om språkbruk som till exempel användandet av ordet drömmigt. Det kan handla att mitt instagram-flöde fylls av exakt samma bilder som precis landat i min mailkorg. Just listan på saker på instagram som jag kan irritera mig på kan göras ganska lång faktiskt. Men sen finns de där mer praktiska sakerna som till exempel att alla tallriksunderlägg är för små, de har liksom inte utvecklats i samma takt som storleken på tallrikar. Sådana saker kan jag gå omkring och störa mig på. Då är det en himla tur att jag har världens snällaste mamma som till råga på allt är en riktigt fena på att sy. Igår när de kom hade hon med sig underlägg perfekt måttade för att passa så att jag får plats med både tallrik och glas på ett snyggt sätt. En sak mindre att fundera över med andra ord. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar