torsdag 1 september 2016

Hejdå Augusti

Så har vi lämnat Augusti bakom oss och när jag går igenom min telefon så inser jag att det var en väldigt härlig sådan. Sommaren kom ju äntligen tillbaka till västkusten också och nu känns det som den där krispiga septemberluften är på ingång och det gillar jag. Jag gillar verkligen september och i år finns det massa saker att se fram emot i september. Bröllop, resa och massa annat kul står på agendan. 



Vi har tagit båten till Käringön många gånger i sommar och Douglas har nog utsett Käringön till sin favoritön. Inte husse och matte emot eftersom vi är helt eniga med honom. Hoppas verkligen att det blir ytterligare en båtfärd innan det är dags att ta upp båten på land.


Vi har firat vår allra första bröllopsdag och det är lite svårt att förstå att det redan gått ett år sedan den där dagen. Eller ibland känns det som om det var igår men sen så inser jag att vi börjat titta på hus, köpt ett hus som vi också har flyttat till och bott i mer än ett halvår och köpt en hund sedan dess.


Sedan vi började jobba så har det blivit en del kvällsdopp, i alla fall den första veckan. Jag hade lite svårt att släppa min vana om minst ett dopp om dagen. Jag har lovat mig själv att bada många gånger till i år och vem vet, kanske gör jag badpremiär ännu tidigare än påsk nästa år. 


Vi har haft babyshower för en god vän som snart blir mamma och det råder babyboom i gänget. Eller "stora händelser i livet"-boom skulle jag egentligen vilja kalla det. Förlovningar, bröllopsplanering, barn och hus- eller lägenhetsköp är ständiga samtalsämnen. 


Vi har som sagt passat på att ta tillvara på de fina dagarna och på helgerna har vi gärna tagit bilen upp till landet och tagit båten ut till Härmanön eller något annat trevligt ställe. Det är faktiskt väldigt lyxigt att denna utsikten är 35 minuter plus att kasta loss ifrån vårt hem. 


Lite höstkänsla för mig är det när jag går till blomsteraffären för att köpa blommor och inte plocka i trädgården. Jag älskar verkligen denna säsongen när det kommer till blommor också. Hortensia, Vallmokapslar och Tistlar pryder nu på vårt soffbord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar