måndag 16 november 2015

Frukostfavorit


Jag har en ny frukostfavorit som jag gärna äter när jag har tid. Vilket jag förvisso nästan aldrig har då jag är på gymmet jättetidigt på morgnarna och brukar ha med mig en kall overnight oats som jag äter när jag väl är på kontoret. Men de få gånger jag har tid att äta frukost hemma så äter jag gärna morotsgröt. Jag blandar havregryn, pumpakärnor, solrosfrö och en finriven morot med vatten eller osötad mandelmjölk och låter den puttra på spisen till den får bra konsistens. Ibland har jag andra fröer i också men basen brukar vara dessa. Jag smaksätter med mycket kardemumma och lite kanel, jag har även testat med vaniljpulver. När det är klar toppar jag med en riven morot och kokos. Min nya grötfavorit. 


3 kommentarer:

  1. Mums! Vad äter du innan gymmet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror lite på vad jag ska göra. Om jag bara ska köra kondition äter jag ingenting och ska jag köra styrka så blir det ibland ingenting men oftast en banan eller ett ägg. Inte optimalt men man vänjer sig. Och jag vet liksom inte vad jag ska äta så tidigt.. Jag höjer dock inte vikter när jag tränar på morgnar utan det gör jag på helger eller efter jobbet.

      Radera
  2. Åh vad smart! Att inte höja vikterna på mornarna menar jag... tack!

    SvaraRadera